Indywidualne Terapie Rozwojowe

Spersonalizowane sesje wspierające rozwój emocjonalny, poznawczy i społeczny dzieci i młodzieży.

Dziecko podczas indywidualnej terapii rozwojowej

Wspieramy Potencjał Każdego Dziecka i Nastolatka

W CENTRUM ORIGAMI wierzymy, że każde dziecko i nastolatek posiada unikalny potencjał, który zasługuje na odkrycie i rozwinięcie. Nasze indywidualne terapie rozwojowe są starannie projektowane, aby odpowiadać na specyficzne potrzeby młodych ludzi, pomagając im pokonywać trudności i budować solidne fundamenty dla przyszłego sukcesu i dobrostanu.

Pracujemy w atmosferze akceptacji, zaufania i bezpieczeństwa, co pozwala dziecku lub nastolatkowi czuć się swobodnie i otwarcie eksplorować swoje możliwości. Naszym celem jest nie tylko praca nad konkretnymi deficytami, ale przede wszystkim wzmacnianie mocnych stron i budowanie pozytywnej samooceny.

Jakie Obszary Wspieramy?

Nasze terapie rozwojowe koncentrują się na wszechstronnym wsparciu, obejmując kluczowe sfery funkcjonowania:

  • Rozwój emocjonalny: Pomoc w rozumieniu i wyrażaniu emocji, radzeniu sobie ze stresem, lękiem, złością, budowanie odporności psychicznej.
  • Rozwój poznawczy: Stymulowanie funkcji poznawczych takich jak pamięć, koncentracja uwagi, myślenie logiczne, umiejętności planowania i organizowania. Wsparcie w przypadku trudności w nauce.
  • Rozwój społeczny: Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych, nawiązywania i utrzymywania relacji rówieśniczych, współpracy w grupie, asertywności, rozwiązywania konfliktów.
  • Rozwój motoryczny: W zależności od potrzeb, praca nad motoryką małą (np. sprawność rąk, grafomotoryka) i dużą (np. koordynacja ruchowa).

Rodzaje Prowadzonych Terapii (Przykłady):

Terapia Pedagogiczna

Skierowana do dzieci i młodzieży z trudnościami w nauce (np. dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia), problemami z koncentracją uwagi, motywacją do nauki. Celem jest usprawnianie zaburzonych funkcji i wyrównywanie braków edukacyjnych poprzez dostosowane metody i techniki pracy.

Wczesne Wspomaganie Rozwoju (WWR)

Kompleksowe wsparcie dla małych dzieci (zazwyczaj od urodzenia do rozpoczęcia nauki w szkole), u których stwierdzono nieprawidłowości w rozwoju psychoruchowym. Terapia WWR jest prowadzona przez zespół specjalistów (np. pedagog, psycholog, logopeda, fizjoterapeuta) i ma na celu stymulowanie rozwoju dziecka we wszystkich kluczowych obszarach.

Terapia Ręki

Zajęcia usprawniające małą motorykę, precyzję ruchów dłoni i palców, koordynację wzrokowo-ruchową. Pomocna dla dzieci z trudnościami w pisaniu, rysowaniu, czynnościach samoobsługowych.

Trening Zastępowania Agresji (ART)® (jeśli w ofercie)

Ustrukturyzowany program dla dzieci i młodzieży mających trudności z kontrolą złości i zachowaniami agresywnymi. Uczy konstruktywnych sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami i rozwiązywania problemów.

Jak Wygląda Proces?

  1. Konsultacja Wstępna: Spotkanie z rodzicami (i dzieckiem/nastolatkiem, w zależności od wieku i sytuacji) w celu zebrania wywiadu, omówienia trudności i oczekiwań.
  2. Diagnoza (jeśli konieczna): W niektórych przypadkach może być potrzebna bardziej szczegółowa diagnoza (np. pedagogiczna, psychologiczna) w celu precyzyjnego określenia obszarów do pracy.
  3. Ustalenie Celów i Planu Terapii: Wspólnie z rodzicami (i starszym dzieckiem/nastolatkiem) określamy cele terapeutyczne i indywidualny plan działania.
  4. Regularne Sesje Terapeutyczne: Spotkania odbywają się zazwyczaj raz lub dwa razy w tygodniu. Czas trwania sesji dostosowany jest do wieku i możliwości dziecka/nastolatka.
  5. Współpraca z Rodzicami: Regularnie informujemy rodziców o postępach, udzielamy wskazówek do pracy w domu i odpowiadamy na bieżące pytania. Uważamy współpracę z rodzicami za kluczowy element skutecznej terapii.
  6. Monitorowanie Postępów i Ewaluacja: Systematycznie oceniamy efekty terapii i w razie potrzeby modyfikujemy plan działania.

Dla Kogo?

Nasze indywidualne terapie rozwojowe są przeznaczone dla dzieci i młodzieży, które doświadczają m.in.:

  • Trudności w nauce, problemów z koncentracją i uwagą.
  • Opóźnień w rozwoju mowy lub innych funkcji poznawczych.
  • Trudności emocjonalnych (np. lęki, niska samoocena, problemy z regulacją emocji).
  • Problemów w relacjach rówieśniczych i funkcjonowaniu społecznym.
  • Nieharmonijnego rozwoju psychoruchowego.
  • Potrzebują wsparcia w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju.

Jeśli zauważasz u swojego dziecka lub nastolatka trudności rozwojowe lub po prostu chcesz wesprzeć jego potencjał, skontaktuj się z nami.

Umów się na konsultację